Drodzy Państwo!
W trosce o Wasze i nasze zdrowie i bezpieczeństwo wprowadzamy następujące procedury organizacji zajęć w Centrum Wspomagania Rozwoju i Rehabilitacji Al-medica.
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA
PODCZAS WYKONYWANIA USŁUG TERAPEUTYCZNYCH
DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW
-
Podczas telefonicznej rejestracji terminu będzie przeprowadzona ankieta wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem SARSCoV-2.
Przy każdej kolejnej wizycie na terenie placówki będzie przeprowadzona ankieta aktualizująca.
-
Każda osoba – opiekun i dziecko – przed rozpoczęciem terapii powinna umyć lub zdezynfekować ręce. Również po opuszczeniu gabinetu należy umyć i zdezynfekować ręce.
-
Ubrania wierzchnie należy zostawić w szatni.
-
Buty należy ściągnąć przed gabinetem przy wyznaczonej czerwonej linii.
-
Rodzic/opiekun i dziecko używają maseczek zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo rodzic/opiekun, jeśli sytuacja tego wymaga i uczestniczy on z dzieckiem w terapii, powinien być zaopatrzony w jednorazowe rękawiczki.
-
Obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych podczas terapii.
-
Zaleca się, by na terapię małych dzieci i niemowląt przynosić własne zabawki.
-
Zaleca się by w gabinecie podczas terapii znajdował się jedynie terapeuta i pacjent.
Jeśli jest to niezbędne, małoletniemu pacjentowi może towarzyszyć TYLKO jeden opiekun. Zobowiązany jest on do zachowania bezpiecznego dystansu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Zaleca się, by zapewnić opiekę rodzeństwu pacjenta w domu, celem zmniejszenia ilości osób na korytarzu lub w gabinecie.
-
W przypadku pacjentów poniżej 2 roku życia oraz z wysokim poziomem niepełnosprawności rodzic/opiekun zobowiązany jest do przyniesienia jednorazowych podkładów.
-
Czas rehabilitacji wynosi 45min.
-
Po każdej terapii następuje 15min przerwa celem przewietrzenia i dezynfekcji pomieszczenia oraz sprzętu.
W związku z tym prosimy o punktualne przyprowadzanie dziecka na terapię oraz odbieranie go po zakończeniu terapii.
-
Korzystanie z toalety odbywać się będzie jedynie z terapeutą, który dysponuje kluczem do WC. Po każdej wizycie nastąpi dezynfekcja pomieszczenia.
-
W poczekalni jednocześnie mogą znajdować się maksymalnie 3 osoby w wyznaczonych czerwonymi liniami strefach. Jeśli to tylko możliwe prosimy o opuszczenie korytarza lub budynku podczas trwania terapii.
-
Aby ograniczyć bezpośredni kontakt z pieniędzmi uiszczając należność za zajęcia należy posiadać odliczoną kwotę.
-
Terapeuta ma prawo zmierzyć temperaturę pacjentowi/opiekunowi w przypadku podejrzenia infekcji lub zaobserwowania niejednoznacznych objawów.
-
W sytuacji stwierdzenia przez terapeutę jakichkolwiek objawów infekcji u pacjenta bądź opiekuna ma on prawo odmówić przyjęcia na zajęcia !
Terapeuta ma prawo odmówić wizytę lub przerwać terapię w przypadku:
-
dodatniego wywiadu epidemiologicznego na podstawie informacji wynikających z ankiety ( min jedna odpowiedź „ tak” )
-
stwierdzenia u rodzica/opiekuna lub dziecka objawów infekcji ( gorączka, kaszel, katar, bóle mięśni, ból gardła, uczucie duszności, wysypka, inne nietypowe)
Za stosowanie się do niniejszych zasad bardzo gorąco dziękujemy!
# BĘDZIE DOBRZE
NOWOŚCI TYLKO U NAS !!
TERAPIA CRANIO-SACRALNA
( czaszkowo- krzyżowa)
Terapia czaszkowo-krzyżowa (TCK) jest delikatną i nieinwazyjną formą terapii manualnej, która ma na celu pobudzenie naturalnych możliwości samoregulacji i gojenia się . TCK może rownież zapewniać objawową ulgę w szerokiej gamie dysfunkcji i problemów bólowych.
Wskazania: Dolegliwości kręgosłupa i stawów obwodowych · Bóle głowy i migreny · Skoliozy · Chroniczne zmęczenie · Nerwobóle · Stany pourazowe(złamania, skręcenia, zwichnięcia) · Zaburzenia snu · Zaburzenia nastroju i przemęczenie · Obniżenie odporności · Nerwice · Autyzm · Mózgowe porażenie dziecięce · Nadpobudliwość u dzieci · Zaburzenia koncentracji i kłopoty z uczeniem się u dzieci · Niektóre rodzaje bezpłodności · Problemy trawienne · Nietrzymanie moczu · Depresja poporodowa · Urazy okołoporodowe matki i płodu · Stany depresyjne po traumach fizycznych, emocjonalnych
Dietetyka Kliniczna
-
-
zastosowanie diet w poszczególnych jednostkach chorobowych,
-
oceny wpływu choroby na stan odżywienia,
-
oceny wpływu żywienia na wyniki leczenia chorób,
-
leczenie dietą jako wspomaganie terapii w różnych schorzeniach,
-
zapobieganie chorobom dietozależnym,
-
opracowywanie diet indywidualnie dostosowanych do potrzeb pacjenta,
-
ocena stanu odżywienia, sposobu żywienia i rozpoznawanie niedożywienia,
-
prowadzenie edukacji żywieniowej indywidualnej i grupowej.
REHABILITACJA W NEUROLOGII
Rehabilitacja neurologiczna obejmuje postępowanie w/po:
- udarach mózgu;
- uszkodzeniach korzeni, splotów i nerwów obwodowych;
- zespołach bólowych kręgosłupa (np. dyskopatia, rwa kulszowa, rwa barkowa);
- urazach czaszkowo – mózgowych;
- uszkodzeniach rdzenia kręgowego;
- SM i chorobie Parkinsona.
REHABILITACJA W ORTOPEDII
Rehabilitacja ortopedyczna obejmuje postępowanie w/po:
- zespołach bólowych kręgosłupa;
- zespołach bólowych stawów obwodowych;
- złamaniach;
- skręceniach;
- uszkodzeniach tkanek miękkich;
- zabiegach artroskopowych;
- rekonstrukcjach struktur ścięgnistych (np. stożek rotatorów, ścięgno Achillesa);
- resekcji i szyciu łąkotek stawu kolanowego;
- endoprotezoplastyce;
- stanach przeciążeniowych (np. kolano skoczka, łokieć tenisisty, konflikt rzepkowo – udowy);
- zmianach zwyrodnieniowych.
REHABILITACJA PO MASTEKTOMII
Rehabilitacja po mastektomii obejmuje:
- drenaż limfatyczny mający na celu redukcję powstałego obrzęku;
- techniki terapii manualnej oraz techniki mięśniowo – powięziowe dla przywrócenia prawidłowej ruchomości stawu ramiennego;
- pracę nad uelastycznieniem blizny pooperacyjnej;
- elementy stabilizacji dla prawidłowego ustawienia łopatki, barku oraz głowy i odcinka szyjnego;
- edukację pacjenta w tym m.in. naukę przyjmowania pozycji ułożeniowych oraz automasażu.
REHABILITACJA W NIETRZYMANIU MOCZU
Rehabilitacja w problemach związanych z nietrzymaniem moczu obejmuje:
- naukę centralnej stabilizacji tj. prawidłowego napięcia mięśnia poprzecznego brzucha oraz mięśni dna miednicy;
- pracę nad prawidłowym ustawieniem kompleksu lędźwiowo – miedniczego;
- techniki terapii manualnej oraz techniki mięśniowe dla poprawy ruchomości w obrębie stawów biodrowych.
INDYWIDUALNA STYMULACJA SŁUCHU DR K. JOHANSENA IAS
Metoda skierowana jest do dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania bodźców słuchowych, w szczególności do osób z następującymi trudnościami:
•ADHD,
•porażenie mózgowe,
•zaburzeniami ze spektrum autyzmu / zespołu Aspergera,
•zespół Downa i inne wady genetyczne,
•opóźniony rozwój mowy,
•trudności w zrozumieniu i zapamiętywaniu instrukcji i poleceń,
•zaburzona koncentracja uwagi,
•dysleksja, problemy szkolne,
•zaburzenia uwagi i percepcji słuchowej,
•nadwrażliwość na dźwiękiGRUPA PROFILAKTYKI BÓLU KRĘGOSŁUPA
Bólu kręgosłupa doświadczył pewnie każdy z nas w większym bądź mniejszym stopniu. Dlaczego tak się dzieje? Jak zapobiec pojawianiu się dolegliwościom w przyszłości? Co to znaczy mieć zdrowy kręgosłup? Na te i wiele innych pytań będzie można uzyskać odpowiedź na zajęciach, które prowadzić będzie fizjoterapeutka specjalizująca się w leczeniu i profilaktyce dolegliwości kręgosłupowych. Nie zabraknie oczywiście ćwiczeń, które pozwolą utrzymać “kręgosłup w formie” A więc do dzieła. Warto zrobić coś dla siebie. Zapraszamy serdecznie na zajęcia.
DIAGNOZA I TERAPIA METODĄ WARNKEGO
"Ok. 10 – 15% dzieci w wieku szkolnym każdego roku przejawia poważne problemy w uczeniu się, mimo przeciętnej lub nawet wysokiej inteligencji. W większości przypadków problemy mają charakter specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Powszechne doświadczenie pokazuje, że nie ma większego sensu powtarzanie codziennie tych samych ćwiczeń czytania i pisania, mając nadzieję, że problem rozwiąże się sam. Można by to porównać do trenera, który obciąża ćwiczeniami kontuzjowanego atletę, zamiast pozwolić mu wyzdrowieć. Oczywiście, żaden odpowiedzialny trener tak by nie postąpił. "
( http://metodawarnkego.pl)
METODA WARNKEGO
polega na oddziaływaniu na przyczyny trudności takich jak deficyty automatyzacji w procesie przetwarzania bodźców słuchowych, wzrokowych i motorycznych w ośrodkowym układzie nerwowym.Jest to nowoczesna terapia zaburzeń czytania i pisania, z którymi bywają związane:
- brak zrozumienia czytanych treści,
- nierówne tempo czytania,
- popełnianie błędów ortograficznych (mimo znajomości zasad pisowni),
- problemy z nauką języków obcych...
Znajduje również zastosowanie w terapii dzieci i osób dorosłych z zaburzeniami słyszenia.
Więcej informacji w zakładce : metody.WKŁADKI ORTOPEDYCZNE FORMTHOTICS
Nowoczesne, specjalistyczne wkładki termoplastyczne !!!
Formthotics jest elastyczną i efektywną metodą leczenia m.in
- problemów podudzi, uda i całej kończyny dolnej,
dolegliwości bólowe pięty, - bóle kolana,
- uszkodzenia ścięgna achillesa,
- płaskostopie...
Wkładki wymuszają prawidłowe ustawienie stóp podczas obciążania
i właściwą pracę mięśni.
Polecana przez lekarzy ortopedów szczególne dla dzieci, ale również dla dorosłych jak i sportowców!Wkładki wykonujemy na miejscu w ciągu około 20-30 min.
Przed wykonaniem wkładki przeprowadzamy dokładne badanie podoskopowe.Więcej informacji w zakładce : metody.
NOWOŚCI TYLKO U NAS !!!
-