Drodzy Państwo!

W trosce o Wasze i nasze zdrowie i bezpieczeństwo wprowadzamy następujące procedury organizacji zajęć w Centrum Wspomagania Rozwoju i Rehabilitacji Al-medica.

 

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA

PODCZAS WYKONYWANIA USŁUG TERAPEUTYCZNYCH

DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW

 

  1. Podczas telefonicznej rejestracji terminu będzie przeprowadzona ankieta wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem SARSCoV-2.

    Przy każdej kolejnej wizycie na terenie placówki będzie przeprowadzona ankieta aktualizująca.

     

  2. Każda osoba – opiekun i dziecko – przed rozpoczęciem terapii powinna umyć lub zdezynfekować ręce. Również po opuszczeniu gabinetu należy umyć i zdezynfekować ręce.

  3. Ubrania wierzchnie należy zostawić w szatni.

  4. Buty należy ściągnąć przed gabinetem przy wyznaczonej czerwonej linii.

  5. Rodzic/opiekun i dziecko używają maseczek zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo rodzic/opiekun, jeśli sytuacja tego wymaga i uczestniczy on z dzieckiem w terapii, powinien być zaopatrzony w jednorazowe rękawiczki.

  6. Obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych podczas terapii.

  7. Zaleca się, by na terapię małych dzieci i niemowląt przynosić własne zabawki.

  8. Zaleca się by w gabinecie podczas terapii znajdował się jedynie terapeuta i pacjent.

    Jeśli jest to niezbędne, małoletniemu pacjentowi może towarzyszyć TYLKO jeden opiekun. Zobowiązany jest on do zachowania bezpiecznego dystansu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  9. Zaleca się, by zapewnić opiekę rodzeństwu pacjenta w domu, celem zmniejszenia ilości osób na korytarzu lub w gabinecie.

     

  10. W przypadku pacjentów poniżej 2 roku życia oraz z wysokim poziomem niepełnosprawności rodzic/opiekun zobowiązany jest do przyniesienia jednorazowych podkładów.

  11. Czas rehabilitacji wynosi 45min.

  12. Po każdej terapii następuje 15min przerwa celem przewietrzenia i dezynfekcji pomieszczenia oraz sprzętu.

    W związku z tym prosimy o punktualne przyprowadzanie dziecka na terapię oraz odbieranie go po zakończeniu terapii.

  13. Korzystanie z toalety odbywać się będzie jedynie z terapeutą, który dysponuje kluczem do WC. Po każdej wizycie nastąpi dezynfekcja pomieszczenia.

  14. W poczekalni jednocześnie mogą znajdować się maksymalnie 3 osoby w wyznaczonych czerwonymi liniami strefach. Jeśli to tylko możliwe prosimy o opuszczenie korytarza lub budynku podczas trwania terapii.

  15. Aby ograniczyć bezpośredni kontakt z pieniędzmi uiszczając należność za zajęcia należy posiadać odliczoną kwotę.

  16. Terapeuta ma prawo zmierzyć temperaturę pacjentowi/opiekunowi w przypadku podejrzenia infekcji lub zaobserwowania niejednoznacznych objawów.

  17. W sytuacji stwierdzenia przez terapeutę jakichkolwiek objawów infekcji u pacjenta bądź opiekuna ma on prawo odmówić przyjęcia na zajęcia !

 

 

 

Terapeuta ma prawo odmówić wizytę lub przerwać terapię w przypadku:

  • dodatniego wywiadu epidemiologicznego na podstawie informacji wynikających z ankiety ( min jedna odpowiedź „ tak” )

  • stwierdzenia u rodzica/opiekuna lub dziecka objawów infekcji ( gorączka, kaszel, katar, bóle mięśni, ból gardła, uczucie duszności, wysypka, inne nietypowe)

 

Za stosowanie się do niniejszych zasad bardzo gorąco dziękujemy!

# BĘDZIE DOBRZE

 

 

 

 

 

 

NOWOŚCI TYLKO U NAS !!

 

TERAPIA CRANIO-SACRALNA

( czaszkowo- krzyżowa)

 

Terapia czaszkowo-krzyżowa (TCK) jest delikatną i nieinwazyjną formą terapii manualnej, która ma na celu pobudzenie naturalnych możliwości samoregulacji i gojenia się . TCK może rownież zapewniać objawową ulgę w szerokiej gamie dysfunkcji i problemów bólowych.

Wskazania:  Dolegliwości kręgosłupa i stawów obwodowych · Bóle głowy i migreny · Skoliozy · Chroniczne zmęczenie · Nerwobóle · Stany pourazowe(złamania, skręcenia, zwichnięcia) · Zaburzenia snu · Zaburzenia nastroju i przemęczenie · Obniżenie odporności · Nerwice · Autyzm · Mózgowe porażenie dziecięce · Nadpobudliwość u dzieci · Zaburzenia koncentracji i kłopoty z uczeniem się u dzieci · Niektóre rodzaje bezpłodności · Problemy trawienne · Nietrzymanie moczu · Depresja poporodowa · Urazy okołoporodowe matki i płodu · Stany depresyjne po traumach fizycznych, emocjonalnych

Dietetyka Kliniczna

    • zastosowanie diet w poszczególnych jednostkach chorobowych,

    • oceny wpływu choroby na stan odżywienia,

    • oceny wpływu żywienia na wyniki leczenia chorób,

    • leczenie dietą jako wspomaganie terapii w różnych schorzeniach,

    • zapobieganie chorobom dietozależnym,

    • opracowywanie diet indywidualnie dostosowanych do potrzeb pacjenta,

    • ocena stanu odżywienia, sposobu żywienia i rozpoznawanie niedożywienia,

    • prowadzenie edukacji żywieniowej indywidualnej i grupowej.

     

     

     

    REHABILITACJA  W NEUROLOGII

    Rehabilitacja neurologiczna obejmuje postępowanie w/po:

    • udarach mózgu;
    • uszkodzeniach korzeni, splotów i nerwów obwodowych;
    • zespołach bólowych kręgosłupa (np. dyskopatia, rwa kulszowa, rwa barkowa);
    • urazach czaszkowo – mózgowych;
    • uszkodzeniach rdzenia kręgowego;
    • SM i chorobie Parkinsona.

     

    REHABILITACJA W ORTOPEDII

    Rehabilitacja ortopedyczna obejmuje postępowanie w/po:

    • zespołach bólowych kręgosłupa;
    • zespołach bólowych stawów obwodowych;
    • złamaniach;
    • skręceniach;
    • uszkodzeniach tkanek miękkich;
    • zabiegach artroskopowych;
    • rekonstrukcjach struktur ścięgnistych (np. stożek rotatorów, ścięgno Achillesa);
    • resekcji i szyciu łąkotek stawu kolanowego;
    • endoprotezoplastyce;
    • stanach przeciążeniowych (np. kolano skoczka, łokieć tenisisty, konflikt rzepkowo – udowy);
    • zmianach zwyrodnieniowych.

     

     REHABILITACJA PO MASTEKTOMII

    Rehabilitacja po mastektomii obejmuje:

    • drenaż limfatyczny mający na celu redukcję powstałego obrzęku;
    • techniki terapii manualnej oraz techniki mięśniowo – powięziowe dla przywrócenia prawidłowej ruchomości stawu ramiennego;
    • pracę nad uelastycznieniem blizny pooperacyjnej;
    • elementy stabilizacji dla prawidłowego ustawienia łopatki, barku oraz głowy i odcinka szyjnego;
    • edukację pacjenta w tym m.in. naukę przyjmowania pozycji ułożeniowych oraz automasażu.

     

    REHABILITACJA W NIETRZYMANIU MOCZU

    Rehabilitacja w problemach związanych z nietrzymaniem moczu obejmuje:

    • naukę centralnej stabilizacji tj. prawidłowego napięcia mięśnia poprzecznego brzucha oraz mięśni dna miednicy;
    • pracę nad prawidłowym ustawieniem kompleksu lędźwiowo – miedniczego;
    • techniki terapii manualnej oraz techniki mięśniowe dla poprawy ruchomości w obrębie stawów biodrowych.

     

    INDYWIDUALNA STYMULACJA SŁUCHU DR K. JOHANSENA IAS


    Metoda skierowana jest do dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania bodźców słuchowych, w szczególności do osób z następującymi trudnościami:
    •ADHD,
    •porażenie mózgowe,
    •zaburzeniami ze spektrum autyzmu / zespołu Aspergera,
    •zespół Downa i inne wady genetyczne,
    •opóźniony rozwój mowy,
    •trudności w zrozumieniu i zapamiętywaniu instrukcji i poleceń,
    •zaburzona koncentracja uwagi,
    •dysleksja, problemy szkolne,
    •zaburzenia uwagi i percepcji słuchowej,
    •nadwrażliwość na dźwięki

     

    GRUPA PROFILAKTYKI BÓLU KRĘGOSŁUPA

    Bólu kręgosłupa doświadczył pewnie każdy z nas w większym bądź mniejszym stopniu. Dlaczego tak się dzieje? Jak zapobiec pojawianiu się dolegliwościom w przyszłości? Co to znaczy mieć zdrowy kręgosłup? Na te i wiele innych pytań będzie można uzyskać odpowiedź na zajęciach, które prowadzić będzie fizjoterapeutka specjalizująca się w leczeniu i profilaktyce dolegliwości kręgosłupowych. Nie zabraknie oczywiście ćwiczeń, które pozwolą utrzymać “kręgosłup w formie” A więc do dzieła. Warto zrobić coś dla siebie. Zapraszamy serdecznie na zajęcia.

     

    DIAGNOZA I TERAPIA METODĄ WARNKEGO

    "Ok. 10 – 15% dzieci w wieku szkolnym każdego roku przejawia poważne problemy w uczeniu się, mimo przeciętnej lub nawet wysokiej inteligencji. W większości przypadków problemy mają charakter specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Powszechne doświadczenie pokazuje, że nie ma większego sensu powtarzanie codziennie tych samych ćwiczeń czytania i pisania, mając nadzieję, że problem rozwiąże się sam. Można by to porównać do trenera, który obciąża ćwiczeniami kontuzjowanego atletę, zamiast pozwolić mu wyzdrowieć. Oczywiście, żaden odpowiedzialny trener tak by nie postąpił. "

    ( http://metodawarnkego.pl)

    METODA WARNKEGO

    polega na oddziaływaniu na przyczyny trudności takich jak deficyty automatyzacji w procesie przetwarzania bodźców słuchowych, wzrokowych i motorycznych w ośrodkowym układzie nerwowym.

    Jest to nowoczesna terapia zaburzeń czytania i pisania, z którymi bywają związane: 

    • brak zrozumienia czytanych treści,
    • nierówne tempo czytania,
    • popełnianie błędów ortograficznych (mimo znajomości zasad pisowni),
    •  problemy z nauką języków obcych...

    Znajduje również zastosowanie w terapii dzieci i osób dorosłych z zaburzeniami słyszenia.


    Więcej informacji w zakładce : metody.

     

    WKŁADKI ORTOPEDYCZNE FORMTHOTICS

    Nowoczesne, specjalistyczne wkładki termoplastyczne !!!

    Formthotics jest elastyczną i efektywną metodą leczenia m.in 

    • problemów podudzi, uda i całej kończyny dolnej,
      dolegliwości bólowe pięty,
    • bóle kolana,
    • uszkodzenia ścięgna achillesa,
    • płaskostopie...

    Wkładki wymuszają prawidłowe ustawienie stóp podczas obciążania

    i właściwą pracę mięśni.


    Polecana przez lekarzy ortopedów szczególne dla dzieci, ale również dla dorosłych jak i sportowców!

    Wkładki wykonujemy na miejscu w ciągu około 20-30 min.
    Przed wykonaniem wkładki przeprowadzamy dokładne badanie podoskopowe.

    Więcej informacji w zakładce : metody.

     

    NOWOŚCI TYLKO U NAS !!!

Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje w polityce naszej firmy dotyczącej cookies »

EU Cookie Directive Module Information